låt oss konvertera några SD:are imorn

Jag tycker politik är himla spännande och därför önskar jag att jag var mer insatt, men nu är jag inte det. Så jag kan därför inte komma med någon färgad propaganda. Men något jag har koll på är de mänskliga rättigheterna. Tydligen har Sveriges tredje största parti och 13% av sveriges myndiga befolkning inte det. I de mänskliga rättigheterna står det bl.a. om rätten till arbete, yttrandefrihet och rätten att inte bli diskriminerad. Om man inte har koll är det verkligen superenkelt att kolla upp!! Googla bara på 'mänskliga rättigheter'!! Eller klicka HÄR. Under kategorin "flyktingars rättigheter" står det exakt såhär:
 
"Personer som löper risk att utsättas för tortyr får inte utvisas, avvisas eller utlämnas. Detta fastslås i artikel 3 i FN:s konvention mot tortyr och annan grym, omänsklig eller förnedrande behandling eller bestraffning."
 
Det är FN som har fastställt det här, och Sverige stöder just precis FN. Så huur kommer det sig att 13% år 2014 röstade på ett främlingsfientligt parti som tycker att invandrarpolitiken bör förändras (=minskas!!). (Snabb enkelförklaring: SD tycker invandrare är pretty dåligt och något sverige borde skära ner på, och tydligen håller 13/100 svenska myndiga personer med). SD ser nog att många utvisas till landen de kommer ifrån, även fast de där riskerar att möta döden. Där har vi ett av många exempel på mänskliga rättigheter som SDs politik bryter mot. Det kluriga är ju att SD också har en s.k. "vanlig politik". Alltså där dom tar upp typ ekonomi-, skol- och hälsofrågor. Och det är så många (tror och hoppas jag) som röstar på SD pga den politiken. Alltså att de väljer att förbise invandrarpolitiken - det andra verkar ju ändå hyffsat nice, tycker säkert många. Och alltså det måste dom ju få tycka. Men kära vänner kan ni inte rösta på ett parti vars sidofrågor tar upp typ miljön eller jämställdhet eller lite mer sjukvård eller w/e. Om ni ändå inte bryr er.
 
Vi har ju yttrandefrihet i Sverige vilket är sjukt nice. Och jag tycker det funkar prima, till punkten där människor använder den för att uttrycka rasistiska/diskriminerande åsikter. Säg vad du vill så länge ingen blir kränkt. Tack och hej, imorn kämpar vi emot det här tillsammans och konverterar lite SD:are till den goda sidan. Det här valet kommer bli sjukt omtumlande men då är det viktigt att jobba tillsammans!!!!! 87% av Sveriges befolkning röstade för ett ickerasistiskt och kärleksfullt land <3 <3 Om fyra år slänger vi ut SD ur riksdagen.
Funderingar å tankar å sånt | |
Upp