vägrar skämmas över en hälsosam och vacker kropp

Det finns inget som heter "tjock men snygg"
"smal med snygg"
"kurvig men snygg"
"platt men snygg"
 
Kan ni tränga in i er hjärna att ni måste byta ut 'men' mot 'och' för det första och andra ordet går hand-i-hand. Alllaaaaa människor är vackra och jag blir arg varje gång någon tänker något annat. Blir arg på mig själv. Det fanns en tid då jag hade som ovana att tänka på kvinnors kroppar som något jag kunde jämföra min egen kropp med. Antingen blev jag glad över den kropp jag hade eller så sänkte det min självkänsla. Jag kan ofta framstå som en människa med högt självförtroende och självkänsla, och jag tror det har att göra med hur jag ser på andras, och min egen, kropp idag.
 
Jag har varit arg och ledsen över att min ibland ganska intensiva träning inte har "synts". T.ex. att min mage har varit lite hängig och säckig eller att mina ben inte har "sett snygga ut" i somliga jeans. Jag har dock ändå på något sätt försökt älska min kropp så mycket som möjligt. Jag tror att jag har växt ganska mycket i mitt sätt att vara under det senaste halvåret, och även fast jag aldrig har mått riktigt dåligt över min kropp, så har jag ändå aldrig varit 100% nöjd. Alltså?? Varför är man ej nöjd med den kropp man har jag förståår inte. VARFÖR har det funnits en tid när jag inte ville ligga i min säng och kolla på film i en position som gjorde min mage lite pluffsig?? Är det inte det vi har fått magen till. Att använda den tillsammans med vår kropp för att vi ska kunna göra saker??
 
Jag skriver inte det här för att visa svaghet av något slag, jag skriver det för att jag pratar ganska mycket om självkänsla i min vardag men det känns som om jag aldrig riktigt har tagit upp min egna utveckling.
 
Här får ni en riktigt klyschig bild men den är vacker
 
 

#överminstoltakropp

Ett foto publicerat av Elina Sandström❕🚲 (@cykelina) Aug 8, 2014 at 5:44 PDT

T.o.m. tänkte jag på hur jag stod när jag tog de här bilderna i somras som handlade om en må-bra-över-din-kroppskampanj. Nej tack till att jag inte ens kände mig bekväm i detta.
 
Vill att ni ska kunna kolla på Victoria's Secret Fashion Show den 9 dec utan att må så jävla dåligt. Gör som jag och beundra deras kroppar, samtidigt som du äter en chokladkaka eller en proteinbar eller vad som än får dig att må bra och tänk att du är precis lika vacker.
Funderingar å tankar å sånt | |
#1 - - Klara:

HEJA, så rätt tankesätt! Tänk vad tråkigt om alla sett likadana ut, dessutom. Det är ju skillnaderna som gör en till den man är, och det ska man ju vara glad över!

Svar: Jaaa hurra för olikheter och smarta människor som du!!!
Elina Sandström

#2 - - Emma Hå:

Jag tycker det är så jobbigt att alla kroppar konstant skall värderas och kommenteras. Man kan vara tjock, eller smal, kurvig eller rak, lång eller kort, men må lika bra fysiskt ändå. Vidare är klassisk skönhet något objektivt som bygger på proportioner och symmetri, och dessa kan man också avvika från utan att för den sakens skull vara en sämre människa. Man kan tom vara riktigt jäkla ful och fortfarande vara precis lika viktig och värdefull, så jag tycker tom att man skall sluta kalla varandra vackra i tid och otid. Vet man med sig att man är ful känns det bara obekvämt och falskt, och är man vacker så späder det bara på självbilden om att skönhet är allt som spelar roll. Fokusera på det inre istället! På känslor och förmågor, relationer och drömmar. DÄR kan alla vara vackra ;)

Svar: TACK för det här fina!! Jag lär mig hela tiden, så klokt att få höra andras synvinklar på saker och ting. Håller med i mycket men måste jobba lite på resten själv tror jag! Så himla bra ord, tack tack <3
Elina Sandström

#3 - - Robex Lundgren:

Fin blogg

Svar: tackarr
Elina Sandström

#4 - - ☆ Linda Filth - Från 95kg till 65kg ☆:

Bra skrivet!!

Svar: Tack så mycket!! <3
Elina Sandström

Upp