Ett litet försnack

Huuur många utbytesstudentbloggar tror ni jag har läst i mina dagar?? Minst 100. Och alla är egentligen väldigt lika. De beskriver den fruktansvärt långa visum-processen (som jag inte har upplevt ännu) och alla skrattar åt frågan "Är du terrorist? [ ] ja [ ] nej". Alla bloggar handlar om ungdomar som "älskar att resa!" och som är i sina bästa åldrar. Tänker mest att wow vad alla verkar redo?? Tänkte därför rabbla lite om mina tankar inför mitt utbytesår!
 
Tidigare har det varit så svårt att ta på. Jag har tänkt så mycket på allt jag kommer göra nästa år, och därför tror jag att jag har gett allt en slutkläm liksom. Har tänkt 'nästa år kommer jag inte kunna göra det här' och har därför gjort det lite extra ambitiöst. En del grejer i alla fall. Det är ganska kul att ligga och rita på golvet och tänka att jag kanske gör exakt samma sak fast 5000 mil bort om ett år. I ett annat rum. I en annan familj. Jag har försökt undvika att tänka på allt jag kommer göra till hösten för att inte missa något här. Och för att det är så gaalet läskigt?? Det är konstigt att gå på bio och under reklamen tänka 'den där filmen kommer jag inte hinna se i Sverige'. Det mesta är konstigt.
 
Forgive me för denna
 
För några veckor sedan höll jag ett svensktal om mitt utbytesår. Plötsligt tvingades jag tänka på varför jag vill åka. Det hade liksom aldrig slagit mig tidigare varför det inte spelar någon roll vart jag ska eller riktigt vad jag kommer göra där. Jag kom fram till att jag förmodligen åker för att stå på egna ben. Jag ser jättemycket fram emot att göra det här för att det är min egna grej. Det känns kul att jag kom på det själv och att jag sedan kommer genomföra det utan människor som alltid har funnits där för mig. Jag låter så himla lonely och otacksam men så ser jag det verkligen inte. Det är bara det att jag verkligen stormtrivs att göra saker på egen hand??
 
Uhghdskagövan det är verkligen svårare att förklara än vad jag trott men sammanfattningsvis: älskar ca alla runt om mig och deras support betyder ALLT ALLT ALLT och därför känns det extra fint att kunna göra det här på egen hand och bara njuta av att göra något som jag verkligen vill göra. Kommer växa som person typ tusen gånger om under det här året så för mig ser jag inget negativt med att åka.
 
Tips!!! Tycker ni att det inte är värt att läsa om årskursen när ni kommer tillbaka bör ni icket åka. Då gör ni det antagligen av fel anledningar och jag råder er att finna något som passar er bättre <3.
Innan USA | |
#1 - - Therese:

Förlåt men var verkligen tvungen att påpeka - det ska vara "de beskriver den fruktansvärt långa visum-processen" :3

Om det är filmer du vill se så kommer de säkert i USA också + massa fler ;)

Svar: haha tack!!! Ja precis men det är bara konstigt att tänka på !
Elina Sandström

Upp